Tussenstop Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marianne Meure - WaarBenJij.nu Tussenstop Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marianne Meure - WaarBenJij.nu

Tussenstop Hongkong

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 September 2017 | Hong Kong, Hongkong

Beste allemaal,
Alweer een tweede blog met nog steeds een beetje vals spelen, want ik zit in Hongkong.
Na een emotioneel afscheid op Schiphol, werd ik bijna persoonlijk het vliegtuig in begeleid door mijn lieve zwager Ivo. Dit geeft ook de luxe tot een fotootje en videootje(ik zal kijken of het uploaden lukt) voor ik de lucht in verdwijn. De vlucht was erg lang, maar prima. Ik heb me goed vermaakt met films en series; slapen lukte niet echt.. (echt niet eigenlijk). Dit werd mede mogelijk gemaakt door mijn buurman die een deel van mijn ruimte in beslag nam (als je snapt wat ik bedoel).
Eenmaal aangekomen op Hongkong, was de Airport Express lekker snel om mij naar het centrum te brengen. Vanaf daar moest ik nog naar mijn hotel. Helaas ging dat niet zo snel, want de bordjes met bus informatie waren lastig te vinden en ook de informatiebalies waren te goed verstopt voor mij. Verder was het 's ochtends vroeg, dus nauwelijks mensen te vinden. Uiteindelijk, na een half uur zoeken, vond ik ergens een bushalte voor de mini-bus waar wonder boven wonder de straatnaam van mijn hotel als 1 van de 3 haltes aangegeven stond! Missie geslaagd.
Om de tijd te doden tot ik in mijn kamer kon in het hotel, ben ik naar het naastgelegen park gegaan. Een prachtig en groot park! In het midden een fontein en verder een grote variëteit aan bomen, planten en dieren (zelfs apen!) Werkelijk schitterend. Daar mocht ik ook getuige zijn van het ochtendritueel van een aantal locals. Mannen en vrouwen die oefeningen doen van yoga en allerlei vechtkunsten. Ook waren er velen die tig rondjes om de fontein wandelden. Eentje liep zelfs achteruit, waardoor het een hilarisch moonwalk-effect had. (Stilstaan is er sowieso niet bij hier, want mensen blijven continu in beweging door met hun armen om zich heen te zwaaien en wapperen). De bankjes werden schoongemaakt, de blaadjes weggeveegd. Ik heb me prima vermaakt.
's Middags ben ik de stad in geweest, na een klein middagdutje in mijn hotelkamer. Het is hier heerlijk warm, dus ik had mezelf getrakteerd op een ijskoffie. Onderweg veel overeenkomsten en verschillen met thuis kunnen ontdekken. Ook hier lopen ze door rood licht, iedereen is met zichzelf bezig en de metro is gemakkelijk. Ook lopen velen hier met hun telefoon, waardoor ze bijna tegen anderen op botsen; het toppunt was toch wel iemand die voor groen licht wachtte, omdat de telefoon zo interessant was. Verschillen zijn er ook zoals ik al zei: op de grond staat aangegeven naar welke kant je moet uitkijken(gelukkig!) en de steigers zijn hier gemaakt van bamboestokken. Het meest leuke zijn de mensen die grote hoeveelheden spullen verplaatsen op hondjes (karretjes, voor wie dat niet kent) en daarmee gewoon op straat lopen! Compleet schijt hebbend aan toeterende, geïrriteerde automobilisten achter zich.
Vandaag ben ik met 'the Peak tram' naar een bergtop gegaan. Een leuke tocht en bovenaan een erg mooi uitzicht.
Voor wie bang is dat ik niet genoeg fysieke inspanning lever.. Ik wandel bijna alles hier en mijn gevoel voor richting is behoorlijk goed voor mijn stappenteller!
Nu nog een nachtje hier slapen en dan morgen weer een lange vlucht voor de boeg, op naar Auckland!
Liefs, Marianne
PS: De meeste foto's maak ik met mijn camera, dus die krijg ik (nog) niet bij mijn blog. Ik heb nu wel wat foto's toegevoegd, maar volgens mij staan die bij mijn eerste blog (ondanks ik ze al 2x verplaatst heb..)

  • 08 September 2017 - 15:47

    Johan:

    Leuk berichtje dochter.
    Had je boven op de berg last van bewolking of had je een clearing view?
    Goede reis morgen

  • 08 September 2017 - 15:57

    Ivo:

    Goed dat je het naar je zin hebt en ik hoop dat je naar Nieuw Zeeland meer ruimte hebt in het vliegtuig ;)

    Leuk geschreven stukje.

    Groeten je lieve zwager

  • 08 September 2017 - 16:11

    Jacco:

    Leuk verhaal zus! Goede reis naar Nieuw Zeeland alvast

  • 08 September 2017 - 16:40

    Jennette:

    Hoi lief zussie

    Goed om te horen dat je je vermaakt!
    Succes met de vervolg vlucht

    Dikke kus jen

  • 08 September 2017 - 18:01

    Alice:

    Lieve meid,
    Leuk weer je blog te lezen! ( je schrijft leuk, moest lekker grinniken over je richtingsgevoel en de stappenteller) Mooie indruk van Hong Kong gekregen denk ik en nu maar gauw door naar Nieuw Zeeland!
    Goede reis,
    Kus, mamsie

  • 08 September 2017 - 19:55

    Leontien:

    Wauw, je zit al ver weg! Leuk hoor om zo het dagelijks leven mee te lezen. Ik zie het echt voor me!
    Goede reis morgen! Zo te lezen, vermaak jij je prima met jezelf! Super!

    Groetjes,
    Leontien

  • 09 September 2017 - 09:46

    Janneke:

    Hallo dappere nicht,

    Hoezo valsspelen!? Het avontuur is duidelijk al begonnen. Wat schrijf je gezellig. Leuk om te lezen. Dat je om je heen kijkt en dan vooral ook veel ziet. Het is de kunst om er oog voor te hebben. Dat doe je goed. Ga zo door en je helpt ons hier in Nederland door die saaie regenachtige dagen :-)

    Hartelijke groetjes, Janneke

  • 12 September 2017 - 14:14

    Jolanda:

    Wat heerlijk Marianne om je zo mee te kunnen volgen.

    Liefs,
    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 30 Aug. 2017
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10648

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 24 Februari 2018

Reis door Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: